Hopp til hovedinnhold

Lanserer det nye varemerket Stø

To av Norges mest brukte tjenester får nå selskap av et helt nytt varemerke: Stø. Fremover vil Stø bli innført på flere tjenester fra selskapet BankID BankAxept, både i og utenfor BankID-appen.

Stø logo

– Stø er et kort, enkelt og nordisk navn. Det gir assosiasjoner til noe stødig, bunnsolid og trygt, og det er akkurat det løsninger fra Stø skal være. Vi gleder oss til lansering av en rekke nyttige tjenester i ny drakt fremover, sier Ida Håvik, leder for Marked og kommunikasjon i BankID BankAxept.

Da BankID BankAxept AS ble eget selskap for litt over et år siden, startet arbeidet med å finne et nytt varemerkenavn. De eksisterende varemerkene BankID og BankAxept og selskapsnavnet BankID BankAxept AS videreføres, mens nye tjenester som ikke naturlig hører inn under disse, vil fremover samles under varemerket Stø.

Stø-navnet skal blant annet gjøre det synlig at selskapet har mer å by på enn infrastruktur for banknæringen.

– Vi er i ferd med å gå fra å være en leverandør av infrastruktur til å bli en tjenesteleverandør, og nå har vi et varemerke der vi kan innovere utenfor bankboksen. Navneletingen har tatt tid, men viktigst for oss var å lande på noe vi virkelig likte og som føltes som oss. NoA Consulting og Anti skal ha kudos for solide leveranser på merkenavn og visuell identitet, sier Håvik.

Stø Kundesjekk og ID-sjekk
Den første draktendringen vil skje for tjenester som har vært i markedet en stund, deriblant kjenn-din-kunde-tjenesten Kundesjekk og pass-legitimeringstjenesten ID-sjekk. Fremover vil det også lanseres flere nye verdiøkende tjenester i Stø-drakten, både i og utenfor BankID-appen.

Ida Håvik, leder for marked og. kommunikasjon i BankID BankAxept

Ida Håvik, leder for marked og. kommunikasjon i BankID BankAxept

– Mulighetene er uendelige. Vi har tro på at Stø vil kunne få et solid fotfeste, sammen med våre to andre sterke merkevarer, gjennom nye og nyskapende tjenester. Nå må vi bevise det, sier Håvik.